Friday, February 13, 2015

Debar tak?Debar tak?

Assalamualaikum. Hai.

7 days left! Huhu! And what you feel? Semua orang dok tanya apa perasaan? Nervous tak? Tentulaa sekarang ni tak rasa pon nervous lagi. Ada 7 hari lagi kot. Tunggu la tinggal berapa jam. Baru tahu nak gelabah. Tapi masa tunang dulu tak rasa apa-apa pon. Sampai je tiba-tiba eh dah jadi tunang orang dah. Gituu.

So, persiapan semua dah hampir siap dah. Wiwiwi. Baju nikah dah hantar dobi dah ready nak pakai je. Tak sabar! Kikiki. Sekarang ni tengah tunggu nak fitting baju sanding. Tak sabar jugak. Even tak sama pon apa aku nak. Huh! Tapi aku redha je. Cuma bila dia buat baju yang boleh nampak bentuk tu aku cakap terus terang la aku tak suka. And dia pon cari alternatif la. Huhu.

Part make up ni memang problem sikit. Aku memang la tak suka cukur kening plus pakai bulu mata pelesu! Tak suka and its haram! Berbalah jugak aku. Tapi berbalah dengan cara sopan. Pening laaa Mak Andam dapat customer cerewet. Bhahaha! Pedulik la pun nyaaa. Tak suka, nak buat cemano? Masa tunang tu bulu mata tercabut ngam-ngam lepas sarung cincin. Pfft! Jenis mata tak reti dok diam. Hahaha.

Lastly, Mak Andam mengalah jugak. Dia kata okay la okay la masa nikah tak payah pakai bulu mata pelesu. Masa sanding je. Tu pun dia cari yang nipis. Hati aku memang tak merelakan. Tapi macam hmmm hmmmm. Susah jugak nak menolak. Tapi aku cakap aku nak make up simple. Fikri kan memang tak suka aku make up tebal. Dia tanya aku untuk siapa? Kalau untuk suami tu lain la. Ni kat depan orang, ye tunjuk kat orang. Gitu la.

Since aku dah pakai purdah ni, Fikri lagi suka la sebab tentu aku tak over make up. Mak Andam memang dok tanya, bakal husband ke suruh pakai? Susah la nak jawab soalan ni. Sebabnya nak explain bagi orang paham tu susah. Ada yang paham, okay la. Mana yang tak paham tu, diam jelaa. Hukhuk.

Okay. Nak cuba untuk rasa berdebar. See you! 

No comments:

Post a Comment