Friday, August 1, 2014

Selamat Hari Raya dan Selamat Bekerja

Assalamualaikum. 

Hai. Lamaaaanyaaaa tak merepek-merepek kat blog sendiri kan! Nak stalk blog orang pon tak sempat. Sebab sekarang cuti semester yang panjaaaaaaang. Jadi, aku buat pertama kalinya kerja part time. Hihi. I is so tired. Hmm. 

Alhamdulillah result final haritu mencapai target. Syukur. Usaha yang berbaloi. I is happy. Sebab macam aku rasa semester lepas semua nak susah jeee. Okey habis cerita semester lepas.

Sekarang ni aku dah mula sikit-sikit buat preparation wedding. Sebab nanti dah start sem baru, malas nak serabut fikir itu tak settle ini tak settle. So, ada yang dah deal. Paling penting, baju family sedondon dah siap beli kain. Tempah sendirian berhad. Hihi. Tapi pengantin kain tak carik lagi sebab pengantin dua-dua cerewet. Pfft! 

Aku nak wedding yang paling sederhana tapi sedap mata memandang. Aku tak fikir sangat kemampuan orang lain buat grand dengan kemampuan aku. Sebab kecik-kecik majlis pon, hati dah besar-besar kembang setaman. Mihmihmih. 

Ohh. Aku kerja part time kat Dobi je. Walaupun dobi je penat dia macam nak meninggal. Haha. Aku siap buat planning nak berhenti bila. At least seminggu sebelum mula semester baru. Jadi, aku boleh topup tidur. Aku start kerja dari bulan 6 hujung. So, puasa memang bekerja. Pheww. Mencabar keimanan. Plus, cuti raya cuma 4 hari. Start kerja semula raya ke-4. Rasa macam weyhhh apa best sangat nihh.

Sepanjang sebulan lebih kerja ni, aku hadap macam-macam jenis orang. Ada yang baik, baaaaiiiikkkk sangat. Ada yang cerewet, cereweeeettt sangat. Ada yang berlagak, berlagaaaak sangat. Ragam manusia kan. Tapi paling utama kat sini, setinggi mana pun pelajaran yang kita ada, kerja tinggi mana pangkat kita kerja, hormat dan merendah diri tu penting. Sangat penting. Sebab kadang-kadang tu kita nampak je orang tu kerja cikai-cikai tapi kita tak tahu pon latar belakang orang tu. Macam ada satu kedai Photostat kat sini la. Orang dok hina dia, sekali dia melenting, "Awak ingat saya ni bodoh sangat ke? Awak baru ada Degree tapi saya dah ada Master". Gittew. 

Walaubagaimanapun, customer is always right and respect is another important things. Ada tu, pangkat besar je dia tapi tahap hormat dia, kita pon senang nak berurusan dengan dia. Tak susah pon hormat orang. Hee.

Lastly, Selamat Hari Raya Maaf Zahir & Batin. 


Till then. Daa.

No comments:

Post a Comment