Wednesday, August 13, 2014

Positif ke?

Hai.

Seriously, rinduuuu sangat-sangat nak berstudent life. Pergi kelas, balik hadap laptop jeee memanjang. Sekarang kerja part time, balik dah penat memang tidur awal. Behave sangat. Tapi sebenarnya best kerja. Sebab dapat kawan kerja yang paapppp boleh layan! Penat pon happy. Sekejap kenal pon dah macam family boleh cerita macam-macam. Esehhh.

Bukan senang tau nak dapat kawan yang boleh sekepala yang tak berhasad dengki. 

Sejak aku berkawan je dengan Fikri, aku memang tak suka amik tahu hal orang. Kalau orang buat aku, aku nangis-nangis mengadu kat Fikri pon dia psiko aku balik. Dia cuma akan kata "SABAR" & "DAH, AWAK BUAT HAl AWAK JE" Lama-lama, aku macam dah terbiasa. 

Dalam apa-apa hal pon, kite kena positif je. Positif untuk kite move on. Bukan positif tu redhaaa je apa orang buat kat kite. Kadang-kadang tu, kite kena defend diri sendiri jugak sebab kite kan ada maruah jugak. Takkan senang-senang bagi orang pijak.

Sekarang ni, aku cuba untuk bangun lagi. Naik satu tangga lagi dalam penghijrahan aku. Aku tau tangga yang sebelum ni pon aku ada khilaf jugak. Tapi try the best lah kan. Moga Allah kuatkan hati. Bila beranikan diri naik satu tangga lagi, ada je manusia yang akan perlekehkan. Sedih. Tapi nak buat macam mana. Kalau orang rasa diri dia jeee yang bagus, bagi kan je. Hahaha! Kite tak rugi apa pon. Kan?

Kau cuma perlu pekak kan telinga dari dengar perkara yang sakitkan hati (walaupun air mata berjuraian) Muahahaha! Lama-lama, terbiasa. Don't worry, ramai lagi manusia yang akan sokong kau, bagi semangat. Tapi sebenarnya, kau sendiri yang kena bangun dari terjatuh. Sebab apa-apa pon, yang jatuhnya tu diri sendiri. Jangan harap tangan manusia untuk menyambut, tapi harapkan Allah untuk membantu. 

So, sekarang ni kalau ada komen yang menyakitkan hati, yang merendahkan, yang memperlekehkan, aku delete je. Hihi. Dari aku sakit hati dan hati aku bernanah tiap kali memandang kan? Harap maaf ler lah kan. Bukan sebab tak boleh terima. Boleh je insyaAllah. Tapi kalau memang tak nampak salahnya kat mana tapi still nak menjatuhkan, aku pon pening!

Apa-apa pon, jadi lah manusia yang positif. Hihihi. 

Peace. No war. Mihmihmih.

No comments:

Post a Comment