Monday, September 8, 2014

Preparation is 50%

Assalamualaikum. Hai Hai Hai.

Long time no see! Hihi. So, sekarang ni dah bermula semester baru in 3rd year student. How time fly! Kejap je la konon. Padahal nak menghadap sampai ke tahun yang sekarang, masyaAllah!

Semester ni aku akan busy dan busy walaupun cuma ambik 13 jam kredit jeeee. Sebab ada misi lebih penting tentang hidup. Acewahhh. My wedding preparation! I is excitedddd!!! Walaupun stress. Blergh.

I is buat la sikit-sikit kan biar tak pening. Cakap dengan Fikri, "Kita cari slow-slow. Ada yg berkenan tu, beli je terus. Senang and tak rushing nanti." Sebab kalau time tu nak pakai time tu baru terkedek, memang bermasam muka la gamaknya sebab nak pilih yang betul berkenan dek hati bukan sonang! Mengadanya yang remeh temeh ni, bila dicari takde bila tak dicari bersepah. Kan geraaammmm!!

So, belajar dari hal bertunang dulu. Kita buat je slow-slow. Baju nikah pon beli awal, then orang cakap awalnyaaaa. Tapi sekarang macam dah lega kepala sikit sebab dah hantar tailor. Biar tailor buat dengan aman jee. Design pon dah siap-siap lukis biar tak bergaduh dengan tailor. Bhahaha!

Cuma part Mak Andam je macam stress melampau sampai tak boleh tidur. Grr! May Allah ease everything. I is nervous tang part make up ni sebab takot orang konpius ni orang ke hantu? Pff! Hahahaha. Takot okay. Dan aku memang lah cerewet nak itu nak ini. Bukan mengada. Heh. Cerewet tapi aku manusia yang paling suka simple tapi orang lain nak complicated kan. Menyampah. Paling simple, aku tak suka baju kurung corak-corak, aku suka plain. Nampak sugul tapi bersih. Cehh.

Ada waktu tu, aku akan rasa down gila bila fikir wedding ni. Walaupun seronok kan. Tapi Mak la selalu bagi semangat. Serabut pastuh stress pastu siap fikir ehh mana nak carik duit lebih lagi ni. Haha. Tapi dalam part lain pulak, kena fikir study. Gittew.

Orang persoal pasal study dan kahwin ni sampai sekarang pon tak sudah. Tapi cuma satu jelah kott. Kita merancang, Allah menentukan. Jodoh Allah dah tetapkan bila dan dengan siapa. Who are you to argue? Esehhhh. Bagi la semangat sikit kan bukan jatuhkan. Tapi sebenarnya, aku tak heran pon orang cakap apa. Hahaha. Dah kebal. Kalau jatuh macam mana pon, tetap lahhh nak bangun sendiri. Sebab bila kita harapkan orang, kita akan jadi lebih sedih dan mengada.

Ohh. Sebenarnya, wedding aku ni macam aku cut off lah jugak kos yang mana tak perlu, mana boleh kasi selit kasi sekali. Jadi, jimat la bagi seorang pelajar dan bakal suami je bekerja kan. Hihi. Nak cerita macam mana pon, wedding belum tiba lagi kan. Nanti ehh. Hewhew.

Okbai.

No comments:

Post a Comment