Monday, May 5, 2014

Penggunaan kata "haha", "hihi", "huhu"

Dulu, aku pernah lah nak melawak dengan kawan aku. Ada la sesomething hal kan. Aku lupaaaa dia anak orang standard-standard protokol. Main tarammm je nak melawak. Hambikkk kena ambush okey!

Then, I ask him, there's anything wrong? Dia kata kalau nak bergurau pon letak lah perkataan "haha" atau "huhu" atau "hihi". Aku pon jadik pelik. Tapi takpe laaa kan. Salah aku lah kot? Tapi lepastu aku saje la unfriend dia. Ahahaha. Carik pasal lagi. Dia text aku marah-marah. Aku pelik dan terus pelik.

But it just a past. Something weird story funny story bla bla bla

Since hal tu, setiap kali aku nak melawak aku ikut cakap dia. Jangan lupa letak "haha" atau "hihi" atau "huhu". So that, orang akan notice kau tu melawak je sebenarnyaaaa. Hmm. Malangnya, letak mende alah tu tak bagi effect pon. Ada jeee yang sentap mak enon. Tak paham aku! Salah penggunaan kata maybe?

Setiap kali ada 'manusia' yang macam sentuh orang takpe tapi sentuh dia tak boleh, aku akan mintak pandangan kawan-kawan yang aku percaya. Mereka banyak lah cakap, kalau dia dah kenal setahun dua and tahu kita ni memang suka melawak, so sepatutnya mereka no heart feelings la. Sepatutnya. Sebab mereka pon bergurau kasar. So, seri. Kan?

Dalam berkawan, setiap kali kawan 'ter' buat aku sakit hati, aku akan ingatkan diri aku tu cuma adat berkawan. Kawan ni datang dan pergi. So, just enjoy your life. Melainkan kalau kawan tu betul-betul mendajalkan aku, aku akan kecik hati. Sikit la. But, just forget it kalau dia berubah lepastu. Cuma kalau dia tersentap dan sound aku like he/she an angel, I think I need to remind them kisah-kisah tok kaduk kami. Gitu.

And now, lagi laaa aku kena pejam mata je apa yang aku rasa aku sakit hati. Sebab tumpuan utama aku sekarang adalah family dan tunang aku. Walaupun ada macam-macam rasa. Tapi aku percaya, kesabaran ni akan bagi keindahan.

Kita tak perlu cerita kat orang cerita-cerita sedih, cerita jatuh tangga kita. Actually, they don't want to hear your bad story your problem. Lantak kau! Hee.

So, jadilah manusia matang. Mampu menasihati dan dinasihati. Easy peasy chilling yeay! Hahaha.

It's just a normal life. Hm.

No comments:

Post a Comment