Tuesday, May 13, 2014

Babak menangis kembali lagi

Pada satu hari tu dalam kelas Perancis, Mademoiselle tanya apa hobi masing-masing. And I don't know what is my hobby. Lulz. Then, I just said "Baca Blog"

Mademoiselle tanya, "Blogger?" Aku dengan malu-malu angguk. Padahal, blogger capuk. Hahahaha.

I used my blog untuk meluah apa aku rasa. Tapi jarang aku publish. Tu pon dah cukup puaskan hati aku. Setiap orang pon ada cara mereka sendiri untuk melepaskan rasa sedih pergi. Kan?

Semester ni, aku sedih lagi. Padahal haritu Anis puji cakap aku tak nangis-nangis lagi. Hahaha. Dalam hati, aku cakap tak mungkin aku tak nangis. Gembeng! Semester lepas aku menangis gara-gara Structure Drawing. Buat sambil menangis. Hahaha. Childish sangat. Bila mengadu kat Fikri, kena marah sebab dia kata aku degil. Dulu, masa study sama-sama, taknak belajar. Hakikat sebenar, aku tak suka Autocadd. Masa sekolah teknik ada subjek tu pon aku suruh kawan aku buat. Hahaha. Kantoi. Kali ni, melibatkan Autocadd dan Sketchup tapi tak parah sangat. Subjek Creativity and Innovation.

Aku sedih bukan sebab tak dapat no 1, 2 atau 3. Tapi sebab team aku dah buat habis baik. Walaupun ada bertekak. Jaja tolong bagi guideline semua. Aku terkilan. Aku rasa aku macam orang gila dah. Dengan PMS, aku tahankan. Aku gagahkan jugak diri. Completekan report. Cepat-cepat print. Cepat-cepat binding. Merempit tak hingat apa dah sebab kelas dah start. Nasib tak langgar kereta depan yang berhenti mengejut. Kuasa doa. Sampai je kelas, terus kena present. Sebab group sepatutnya present dulu dari kami tak cukup ahli. Blur sekejap aku. Tak sempat bernafas.

Presentation are goes smoothly. Cuma CA ada nervous sikit. Part Q&A buat aku bengang, buat aku tak puas hati. Tapi aku sabarkan. Walaupun air muka aku dah berubah 360 darjah, aku tahu. Aku kecewa sebab aku tak dapat defend group aku. Cemtu-cemtu je judges 'kakak senior' i guess sound aku dengan Teo. Sedih. Lepastu, aku tengok group lain boleh je discuss dulu sebelum jawab. Aku stress. 

Balik je, I try to cheer me up semula. Aku ketawa-ketawa dengan Fikri. Aku mengada-ngada dengan dia. Haha. Sampailaaaaa Teo call bagitahu berita sedih. Masa tu cool je lagi. Konon. 

Tapi call Kak Nina, terus berjurai air mata. She said, "Takpeee lepaskan je apa kau rasa" Lagi berjurai. Dan aku ceritakan. My presentation are too bad! The worst presentation ever! Dia pun jadi speechless. Like seriously? Gittew.

Bagitahu Fikri terus teresak. Bhahaha. Gembeng! Sebab aku stress since minggu lepas tapi aku tahankan aku sabarkan. Nak lepaskan assignment punya pasal kan. Lastly, danggggg kecewa! I know my team was sad and disappointed.

Kebelakangan ni, memang ada beberapa perkara buat aku sedih dan sangat lah menduga. Tapi it still under my control. Sampai laaaaa petang tadi, the end of kesabaran aku. Akhirnyaaaaaaa. Hahahaha.

Fikri tak suka aku sedih. Aku tahu. Aku jarang nangis tanpa sebab yang kukuh. Hahaha. Tapi nak buat cemaneeee. Khennnn. I have my own way to cheer me up, to make me stand up again. Aku tahu aku akan ambil masa berhari-hari nak ubat kesedihan aku. Tapi aku juga sedar aku bukan perempuan lemah. Gitu.

Buatlah apa pon untuk bangkit semula dari tersungkur. Perempuan punya jiwa ada lain maciammmm dia punya semangat. Acecehh. Asalkan tak buat benda bodoh. Dulu, aku bodoh sikit sebab suka nangis sampai sesak nafas. Lulz. Lalu kena drip and sepak dengan staf nurse. Bagus. Hahaha. 

Aku memang akan kecewa kalau aku dah buat sungguh-sungguh tapi lastly gagal. Aku akan jadi perempuan paling sedih di dunia. Hahaha. Tapi, aku selalu cakap pada hati, lepasni mesti Allah bagi sesuatu yang menggembirakan. Pasti kesedihan dan kekecewaan akan terubat. Allah pegang hati kita. 

I hope I can do my best in my final exam. InsyaAllah.

Big girl's please don't cry. Allah loves you.


No comments:

Post a Comment