Monday, May 26, 2014

Jatuh motor. Again?

Hai *angkat tangan*

Lamaaaaa sudah tak updated blog. Perkembangan terkini, baru jatuh motor. Mwahahahaha.

Ohhh. Cerita pasal motor ni, ramai dah orang cakap kat aku, "Ishhh bahaya lah naik motor", "Aku memang taknak bawak motor sebab takot" Macam-macam dan majoriti akan 'takot' pada motor. Kalau ikot kan aku, aku pon takot. Tapi itu je pilihan yang aku ada. Paham tak? Kalau aku kaya, aku beli kereta terus. Kasi tumpang kawan-kawan. 

Situasi sekarang, aku belajar dan duduk dengan family. Walaupun aku ada pilihan untuk duduk asrama. Tapi buat apa nak membazir kan. Duduk rumah, boleh jugak teman Mak kat rumah. Enjoy dengan kawan-kawan bila-bila pon boleh. So, memang motor je ada. Hihi. Itu pon atas ikhsan kak ipar sebab dia tak guna motor tu. Dia kata daripada terbiaaar je. Alhamdulillah.

So, masuk ni dah 3 kali lah aku jatuh-kena langgar-jatuh. Hahahaha. Sekali jatuh masa kat site practical dulu. Itu paling tragik. Hahahaha. Disaksikan pekerja-pekerja bangla sambil kena gelak. Kongajo. Kedua, masa kerja. Pepagi kan. Orang langgar muntut kuda aku. Cettt. Ketiga, yang ini lahhh. Paling win! Jadi superlady, jo! Lost control dan terbang lahh kau dengan memakai skirt. Pfft! Terus nangis bukan sebab sakit tapi sedih. Boleh tak? Mwahahahaha. 

Tu yang telefon Fikri dengan abang aku nenangis. Sebab sedih. Mwahahaha. Tapi aku tahu aku kuat. Dah lepas jatuh pon boleh bawak motor lagi. Sebab takde pilihan. Dan harini pergi hantar betulkan motor pon sendiri. Berdikari lahhh. Asyik nak harap kat orang je kan. Tapi tu laaa macam bongok-bongok sikit sebab tak tahu apa nak kena servis. Siap text Fikri dulu nak kena tukar apa. Hihihi. Abang kedai motor tu nampak kot yang aku zero pasal motor. Ada lah dia tanya itu tak tukar ini tak tukar. Aku gelak je. Siot.

Sebenarnya, aku tak suka tengok orang accident. Takot. Lagi takot bila terkena kat diri sendiri. Rasa ngiluuuu je kalau teringat. So, memang lah aku pon takot macam korang-korang jugak. Setiap kali aku rasa takot, aku akan bacaaa la berulang kali doa naik kenderaan. Padahal perlu baca sekali je. Tapi itu je pilihan yang aku ada. Kawan aku kata, naik lah bus yang UTHM sediakan. Tapi leceh lah jugak nak kena jalan jauh. Kalau ada kelas malam lagi kannn. Bahaya pon 2x5 jugak. 

Abah steady je aku jatuh motor. Dia macam watlek watpis je. Siap cakap "Alaaa biasa la tu kalau orang naik motor". Adik beradik aku memang merasa jatuh motor ni. Tapi paling win Yuyul la. Masuk besi kat kaki. Alhamdulillah aku tak teruk sangat. Motor je teruk sikit. Sorry, kuda ku lari gagah berani!

What ever it is, amalkan jelah doa naik kenderaan. We never know what will happen to us. Doa tu pelindung. Walaupun aku jatuh bagaikan Superman sedang terbang selamatkan mangsa, tapi luka aku cuma kat tangan and kaki sikit je. Alhamdulillah. Fikri kata, motor teruk takpe jangan aku. Acececehhh. 

Kelakar punya part (padahal bengang) bila kita tak rapat pon dengan orang tu. Tetiba kan dia private message kat kita. Niat hati tu nak ejek kita jatuh motor. Tapi dia kias-kias dengan tanya soalan lain tapi diselitkan pasal motor. Kau dah kenapaaa kan?? Jangan suka ejek-ejek orang yang terima musibah. Kita tak tahu apa yang akan jadi kat kite esok. Tomorrow never die. Mwahahaha.

Okey. Sekian. Bai.

No comments:

Post a Comment