Tuesday, February 25, 2014

Dugaan awal-awal semester

Hai :D

Dah dua minggu dah masuk semester baru. Kehidupan masih tetap sama. Pergi kelas, balik kelas. 

Tapi semester ni macam haru biru sikit lah. Sudah lah kelas petang-petang je. Pulak masing-masing nak mengelak kelas Ahad. Bagi aku, spoil jugak kelas Ahad. Tapi fikir-fikir balik, kelas takde pon bosan. Jadi, aku okey je kelas Ahad pon.

Cumanya, awal-awal lagi dah diduga dengan macam-macam perkara. Tapi semua masalah tu datang dari orang sekeliling. Stress nya aku! Psycho woman are everywhere, dude! Hahaha. 

Seriously, aku dah hampir nak give up dah. Semua manusia psycho tu hanya guna emosi semata. Tak matang. Childish. Mana entah pergi kewarasan diorang. Grr. 

Paling utama, macam mana lah manusia boleh hidup dengan penipuan? Pfft! Sangat tak boleh terima okey. Macam haremmmmm. Sudah lah menipu tapi tak sungguh-sungguh. Penipuan yang boleh kantoi bodo-bodo je. Hahaha. You are so funny baby!

I'm not happy for this. Seriously :'(


Dalam hidup ni, kita diberi pilihan. Pilih yang mana kita suka, tinggal mana kita tak suka. Tapi.. kalau tiada pilihan, mana lagi harus kita lari? Dua-dua jalan pun pasti menjerut nanti. Mungkin jalan ini jalan yang terbaik. Untuk buat aku lebih dewasa. Berfikir secara waras, membuat keputusan secara matang. Aku tahu, Allah tetap ada untuk aku. Walau saat ini, aku sebenarnya sudah tersungkur :(

Menghadapi si penindas si pemfitnah bukan senang. Hati ni dah dicarik-carik dah.

Ya Allah, beri aku kekuatan. 

No comments:

Post a Comment