Friday, July 22, 2016

Road to baby : Part 2

Assalamualaikum. Hai.

Lama betul nak sambung Part 2 kan? Dari bulan 3 sampaiii la dah bulan 7. Haha. Ohh sebelum sambung, Selamat Hari Raya Maaf Zahir & Batin semuaaaaa ^.^

...........................................

Ohh. Bertarung selama hampir 20 jam dalam Labour Room, of course aku dah habis tenaga. Plus, pagi tu aku dah muntah segala tok nenek yang aku makan malam tu. So, doktor decide utk vacuum. Tapi tak sempat pon sebab aku sehabis daya & dibantu doktor-nurse, baby pon selamat keluar dari rahim. Alhamdulillah.

Cuma masa ni aku terkilan sikit la. Sebab tak sempat pon cium baby. And tak silap aku, baby tak nangis. Fikri pon kena tunggu luar. Aku pulak blur! Huhu. 

Sebelum nurse bawak 'lari' keluar baby, nurse tanya, "perempuan ke lelaki?" Aku pon pandang blur-blur je. "Perempuan". Lepastu aku taktau dah mana baby aku pergi. Huhu. 

Masa proses nak jahit, aku tetiba je macam pitam. Nampak bintang-bintang je. Terus cakap kat doktor aku pitam. Kelam kabut doktor & nurse yang ada kat situ. Cek tekanan darah apa semua. Nurse cuba tenangkan, "Takda apa ni doc. Mungkin dia dahaga." sambil nurse picit-picit kasi aku back to normal. Aku pon sempaat sedapkan hati aku. Huhu. Tapinya taaak. HB aku drop kepada 6 weyhh! Cepat-cepat doktor order darah dari bank darah. Tiba-tiba ada nurse datang bawak air milo panas. Tapi doktor tak bagi aku minum. Huuu sedih! 

Lepas selesai semua, aku still kena pantau. Doktor tolak katil masuk HDU. Aku asyikk la tanya, "Doc, suami saya mana?" Sampai bosan kot Doc tu. Haha. Blur kot tiba-tiba lepas beranak, anak kemana, suami pon tak nampak bayang. tapi lepas tu, Fikri pon muncul. And aku terus tanya, "anak kita mana?" Dia cakap anak dah masuk wad baby. Family pon dah balik. Kesian Mak Abah nak tengok cucu tapi tak kesampaian. Terkilan lagi aku. 

Aku tahu masa tu Fikri letih sangat. Yelahhh dari masuk LR sampai beranak, still tak rehat. Teman aku. Tapi aku tahu dia tolak tepi letih tu sebab dia happy dapat anak dah. Perempuan pulak tu! Alhamdulillah. Dia sempat komplot dengan nurse amik gambar curi. Yelahh aku tak tengok lagi kot cemanaa la muka anak aku. Sedih kan? And Fikri kata dia dah selesai pon azan & iqamat baby. 

So, malam tu aku tinggal sorang sebab kat HDU tak boleh teman. And aku perlu tambah darah. Tapi Fikri sempat la datang bawak makanan. Sebab nurse kesian gile kat aku dah lembik pucat tak makan. Doktor tak bagi sebab dia takut apa-apa jadi, aku kena operate. Tapi yelaaa dah macam masuk angin kan, tak selera nak makan. Malam tu Fikri sempat jenguk baby lagi dengan bebel japp. "Ishh nak p tengok anak la. Entah dah minum susu ke blum" Risau betul dia. Dia balik semula tengok aku. Dia kata baby dah tidur dah kenyang susu. Sempat dia kata "awak, anak kita comel. Putih!" Huhu. Yelaaa baru keluar kan bengkak-bengkak lagi. 

Esoknya, aku dah masuk wad biasa dah. Fikri suap breakfast and lepas doktor datang cek, baru laaa aku p tengok baby. Masuk je wad baby, dari jauh aku dah nampak nurse tolak baby aku p bilik pemeriksaan. Baby kena masuk antibiotic. Dengar dari luar suara dia. Comel je. And for the first time, aku tengok baby, baby pon tengok aku. Auwww! "Awak anak perempuan sayaaaa ^.^" 

And kami pon sepakat bagi nama Izz Farwizah Binti Mohd Fikri. Moga awak jadi anak solehah, cerdik pandai serta sentiasa berada dibawah rahmatNya. Amin!

Fresh from oven.

After beberapa jam Farwizah dilahirkan. Berubah kan? Masa ni family Fikri kata macam Fikri masa kecik. Huhu.

For the first time I hold youm, baby.

And after 4 day admitted, time ni dah nak keluar wad. Yeayyy!

So, bagi aku mengandung, bersalin tu rezeki maisng-masing la. Ada orang senang ada orang susah. Tu semua nikmat Allah. Pengalaman laaa kan nak beranak tu susah. And I knew, Izz Farwizah anak yang kuat. Since pregnant dia tengah sibuk buat thesis lagi. Iza anak yang memahami, anak yang senang. Lepas deliver, awak kena masuk antibiotic. Kesian awak. Baby sangat lagi dah kena cuk sana cuk sini. And waktu berpantang pon Iza senang jaga. Anak yang pandai tidur malam. Hihi. Alhamdulillah. 

Moga Allah permudahkan & beri kekuatan utk ummi apak besarkan awak ye nak. Ameen!

Till then. Daa!

No comments:

Post a Comment