Tuesday, May 5, 2015

Rajinkan diri untuk masak walau tak reti

Assalamualaikum. Hai people!

Haihhh punya la seronok bila cuti panjang-panjang ni. Rasa macam malas dah nak balik Parit Raja, nak kena pergi kelas pergi test siapkan assignment. Huh. Bila nak habis belajar ni weyhhh? 

Bila jadi weekends husband and wife a lil bit tough la sebenarnya. Sebagai isteri, rasa bersalah sangat sebab tak jaga makan minum laki sendiri. Padahal, suami okay je. Dia faham. Isteri je feeling lebih. Huhu.

So, bila ada cuti panjang sikit, seronok ler kite balik rumah sendiri, main masak-masak bagi laki makan sampai gemok buncit. Kikiki. Walaupun kadang-kadang tu, failed! Kahh!

I'm just a happy wife. Dari tak tahu masak Ayam Pecel, Ayam Masak Lemak Cili Padi, Nasi Lemak ponnn dah pandai weyhhh. Cemtu la kannn marriage life. Hihi. Rasa bangga jadik isteri yang berusaha untuk masak. Walaupun Fikri tak pernah puji pon sampai aku kata dia suami yang ego. Hahahaha. 

Since aku ada kat rumah, rajin la aku bangun pepagi buat breakfast untuk dia, bawakkan dia bekal pergi kerja. Seronok kott bila kita dapat buat sesuatu untuk suami. I'll make sure Fikri tak lapar sebab sebelum kahwin selalu dia kata lapar tapi kadang takde duit kadang malas nak makan. So, apa guna ada bini walaupun bini dia annoying. Kahkah. Haritu dia siap buat dialog sendiri lagi bila aku bawakkan dia bekal. Aku cakap kat dia, "Mesti officemate awak pelik, kenapa laa awak bawak bekal sedap-sedap, haa mesti bini dia masak" Terus dia buat dialog,

Officemate : Bawak bekal ke? Bini masak?
Fikri : Haah bini masak.
Officemate : Ohh mesti tak sedap.
Fikri : Haah memang tak sedap pon.

Lol. Terus aku cakap, lakiku arrogant. Haha. Gelak dia. Jahat gila suka kutuk aku masak tak sedap tapi makan tambah berkali-kali. Kadang tak ingat kat aku pon kalau makan. Dia bedal kasi habis. Tak kasi can bini dia pon nak gemok jugak. Walaubagaimanapun, kat belakang dia dah kembang kempis hidung & perut sebab rasa bangga dapat masak sampai laki makan tambah-tambah. Bhahaha.

Kutuk pon kutuk laa. Janji semangat nak masak tak luntur. Cehh! Dah memang blend sangat perangai dia cemtu. Kalau dia puji tu rasa macam alahaiiii makan tidur berak pon nak senyum lagi. Bhahaha. 

Best sangat tau perasaan bila dapat jaga makan pakai laki sendiri. Rasa kepuasan untuk diri sendiri. So, jadilah bini yang rajin masak walaupun sebenarnya tak reti ponnn. Tapi kuasa air tangan isteri dengan bacaan bismillah dan zikrullah, taraaa sedap je ponn!! Tak reti bukan alasan tak payah masak. 

Till then, daa!

No comments:

Post a Comment